Årets første hjemmestævne

Så er vi i gang igen.

Nu er vintersæsonen 2018/19 skudt i gang for Møns Håndboldklub.
Søndag d. 29/9 var 5 af klubbens 6 hold på banen til et hjemmestævne i Møns hallen, og mon ikke det blev en god start for alle.
Først på dagen var det de helt små u-10 spillere som var i aktion, for hvem det gælder, at vi i denne sæson har fornøjelsen af både piger og drenge, og det var for dem den allerførste gang, at de skulle spille en rigtig håndboldkamp. Det var en fornøjelse at se dem, og selv om det ikke blev til to sejre, så var glæden stor hos dem alle, og særligt da man efter kampen kunne løbe ud mod publikum, som både var forældre og bedsteforældre, og sige tak for opbakningen.
Dernæst var det u-14 pigespillere som gik på banen, og de har virkelig hørt efter i timen, for de fik en velfortjent sejr med i bagagen.
U-14 drengene var desværre ramt af nogle afbud, så et par af pigerne måtte træde hjælpende til, men det betød ikke noget for spillet, også de løb afsted med en flot hjemmesejr. En stor ros skal lyde til pigernes målvogter Sara, som ikke var til at skræmme i målet, selv om det var de lidt mere hårdt skydende drenge som kom mod mål.
Sidst på dagen skulle serie 4 herrerne så i aktion, mod et modent hold fra Kalundborg, og mon ikke det var en kæmpe forløsning, da også de stak afsted med sæsonens første sejr. Det var to hold som spillede utrolig jævnbyrdigt, selv om der var meget stor aldersforskel.
Alt i alt var det en fantastisk søndag med håndbold på programmet, og næste gang Møns Håndboldklub har stævne i hallen er d. 28/10 hvor kampene starter kl. 10.40.
Den 4. november er så alle klubbens 6 hold på hjemmebane og der fløjtes op til den første kamp kl. 10.20 og den sidste kl. 15.10.
Man skal også huske at det er mulighed for at melde sig ind som støttemedlem af Møns Håndboldklub på klubbens hjemmeside www.moens-hk.dk det koster kun 100 kr. om året.
/ Formanden