Formandens beretning sæson 17/18

Det har på mange måder været et skelsættende år i Møns Håndboldklub, både fordi det var meget vigtigt at få vendt den nedadgående økonomiske kurve, hvilket er lykkedes og også fordi der har været gang i en masse nye spændende tiltag.

Nykøbing håndbold

I august måned var vi i stand til at lave et arrangement med en træningskamp imellem Nykøbing Falster og Roskilde håndbold, som bliver en årligt tilbagevendende begivenhed. Dette kom i stand i samarbejde med Møns Bank, som både sidste år og i de følgende år har lovet at holde et økonomisk sikkerhedsnet under arrangementet. Det viste sig dog, at vi godt kan genere et lille overskud på dette sensommerarrangement.

Klubbens hold

Det har i flere år været svært at få spillere nok både her, men bestemt også på landsplan, men den kurve er gudskelov ved at vende, hvilket vi også har kunnet mærke i denne sæson. Vi har haft en lille fremgang i medlemstal, hvilket har gjort at der i den netop afsluttede sæson har været 5 hold i klubben. U-8/10, U-14 drenge, U-14 piger, U-18 drenge og et senior damehold. Alle hold har klaret sig til slutplaceringer midt i deres rækker, hvilket er et godkendt resultat for en lille klub som vores.

Sodavandsdiskoteker

Som noget andet nyt, har vi haft gang i en række af sodavandsdiskoteker, som er blevet en rigtig stor succes, takket være ungdomsudvalget store arbejde. Det sidste diskotek i denne omgang bliver den 4. maj, og der vil fremover blive afholdt diskoteker i august, januar og maj måned.

Servering og uddelinger

Hele året igennem har vi også været beskæftiget med div. store serveringsopgaver til de store generalforsamlinger og uddeling af telefonbøger og forskellige brochurer. Dette er stadig en meget stor del af foreningsarbejdet, da det er meget vigtige penge til klubkassen.

Og i den forbindelse vil jeg gerne have lov til at sige tak for hjælpen til dem som har givet en hånd med.

De næste sæsoner

Fra bestyrelsens side er der lagt op til et par hårde arbejdsår i de næste sæsoner, idet vi skal være bedre til at gøre reklame for os selv; dvs. at synliggøre klubbens eksistens flere steder ligesom der skal være nogle flere informationsmøder til alle, dette være både spillere forældre og andre som endnu ikke har stiftet bekendtskab med vores håndboldklub, med henblik på at få fat i de potentielle spillere, som går rundt og gerne vil spille, men bare skal ”gennes” lidt på vej.

Til sidst vil jeg sige tak for dette år til bestyrelsen, trænerne, spillerne, forældrene og alle de andre som hjælper os. TAK.