Nyt fra fomanden

Det er ved at være tid til træningsstart forud for den kommende sæson, og bestyrelsen i Møns håndboldklub håber på at se mange, både nye som gamle ansigter i Mønshallen. Det hele starter med et informationsmøde i Mønshallens foyer tirsdag d. 9. august for alle interesserede. Træningen starter officielt op torsdag d. 11. august.
Vi har i sommerferien fået givet vores klublokale en ordentlig omgang, så der gerne skulle være blevet lidt mere hyggeligt, således at vi alle har lyst til at bruge lokalet lidt mere, og ikke kun til håndboldrelaterede ting, men også til lidt mere socialt samvær spillere, trænere og forældre imellem.
Klubben er også indgået i sponsorprogrammet Lokale fordele som er et samarbejde mellem Vordingborg kommune, de tre handelsstandsforeninger og klubberne om at få handlen lagt lokalt og samtidigt støtte de lokale foreninger. Ligeledes er vi i klubben meldt ind i Klubmodul, som vil få betydning for indmeldelse, kontingentbetalig etc. Mere om alt dette på informationsmødet 9/8.
Møns Håndboldklub har plads til alle og der er et godt naturligt kammeratskab spillere imellem, så kom og vær en del af dette fællesskab i den kommende sæson. Vi har brug for alle, også dem som måske bare vil give en hånd en gang i mellem, for at styrke økonomien i vores lille forening. På gensyn.
/Formanden

Informationsmøde
Møns Håndboldklub holder informationsmøde tirsdag d. 9. august kl. 19 i Mønshallen.
Velkommen er alle spillere, forældre, trænere og andre som er interesseret i at høre mere om håndbolden i den kommende sæson.
Bestyrelsen Møns HK

Det sker i klubben:
09.08 Informationsmøde
11.08 Træningsstart
24.08 Besøg af håndboldkaravanen
30.08 Skolehåndbold for 5. klasserne

Nye tiltag i ngdomsafdelingen
Takket være en fornem donation fra Fanefjord Sparekasses fond kan ungdomsafdelingen indføre nogle nye tiltag i den kommende sæson. Når de første træningspas er blevet gennemført og når håndboldkaravanen har været forbi Mønshallerne, vil alle ungdomsspillere blive udstyret med en helt ny bold samt en drikkedunk. Det er herefter meningen at den enkelte spiller skal medbringe bold og drikkedunk til træning sæsonen igennem således at der ikke skulle blive mangel på bolde. Der er ligeledes indkøbt en skudmåler samt en Nicklas Landin skuddug og disse ting skulle kunne være med til at gøre træningen mere spændende og afvekslende.
I første uge af skolernes sommerferie afviklede klubben sin håndboldskole og onsdag d. 24. august inviteres 3-4 klasserne på de mønske skoler i Mønshallerne, hvor håndboldkaravanen kommer på besøg. Også her kan man prøve at skyde til måls, man kan finde ud af hvor hårdt man kan skyde og man prøver en masse andre lege med bold.
Tirsdag d. 30. august inviteres alle skolernes 5. klasser til skolehåndbold i Mønshallerne og senere hen på sæsonen vil der blive arrangeret bustur til en håndboldligakamp i Brøndbyhallen. Endelig forsøger man at etablere en ny kontakt til den tidligere venskabsklub i Ratekau ligesom man også forsøger at finde weekendstævner, hvor ungdomsholdene kan deltage.

Træningstider 2016/17 i Mønshallen
Træningsstart torsdag d. 11. august
Tirsdag:
15.15-16-30 U8 og U10 drenge og piger (Årgang 08/09 og 06/07)
16.30-17.30 U12 piger (Årgang 04/05)
17.30-18.30 U12 drenge (Årgang 04/05)
18.30-19.30 U14 og U16 drenge og piger (Årgang 02/03 og 00/01)
19.30-21.00 Dame senior og U18 piger (Årgang 98/99)
Torsdag:
16.15-17.15 U12 piger (Årgang 04/05)
17.15-18.15 U12 drenge (Årgang 04/05)
18.15-19.30 U14 og U16 drenge og piger (Årgang 02/03 og 00/01)